Małgorzata Trzaskalik-Wyrwa – organy
Karolina Mika – kantor
Karolina Koślacz – dessus de viole
Klara Wyrwa – basse de viole
Bernadetta Wieczerzyńska – violoncelle
Borys Piszczatowski – violoncelle
PROGRAM
Warszawska Tabulatura Organowa /XVII w./
Preludium primi toni
Intr. I Gaudeamus omnes in Domino
Warszawska Tabulatura Organowa/
Rękopis Przemyski XVII w.
Toccata in a
Tabulatura Łowicka XVII w.
Salve Regina misericordia alternatim
Salve Regina mater misericordiae 2 Bassi
Dietrich Buxtehude (1637-1707)
Wie schön leuchtet der Morgenstern BuxWV 223
& J.S. Bach BWV 36
Francisco Correa de Arauxo (1584-1654)
Tiento y discurso de Segundo tono
Juan Cabanilles (1644-1712)
Tiento de falsas 1° tono (387_119)
Pasacalles de 1° tono (386_47)
Girolamo Frescobaldi (1583-1643) – Fiori Musicali 1635:
Toccata avanti la Messa della Madonna
Versetti Kyrie/Christe/Kyrie [Messa della Domenica]
Toccata per l’Elevatione [Messa delli Apostoli]
Recercar con obligo di cantare la quinta parte senza toccarla [Messa della Madonna]
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga a-moll BWV 559
Wer nur den lieben Gott läβt walten BWV 166, BWV 691, BWV 690, BWV 88
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Sonate C-dur facile KV 545: Andante
Kirchensonate C-dur KV 336
_______________________________________________
MAŁGORZATA TRZASKALIK-WYRWA
urodzona w Katowicach, ukończyła z wyróżnieniem Państwowe Liceum Muzyczne w klasie organów Moniki Dąbrowskiej. Studiowała organy pod kierunkiem Magdaleny Czajki i Juliana Gembalskiego. W 2002 r. uzyskała dyplom z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest również konserwatorem-zabytkoznawcą, absolwentką Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. W 2020 roku uzyskała tytuł naukowy doktora habilitowanego.
Zdobywała nagrody w krajowych i międzynarodowych konkursach organowych (Wrocław 1996, Rumia 1999). Brała udział w wielu kursach i festiwalach muzyki organowej w Polsce i za granicą. Jest autorką licznych publikacji książkowych i płytowych. Dwukrotnie była stypendystką ministra kultury w dziedzinie ochrony dóbr kultury (2003 i 2004).
W działalności artystycznej i naukowej łączy zabytkoznawcze badania organów z grą koncertową, promocję zabytkowych wartości historycznych organów i społeczną edukację organową.
Obecnie jest dyrektorem i wykładowcą Diecezjalnego Studium Muzyki Kościelnej w Siedlcach, a także członkiem Diecezjalnych Komisji ds. Muzyki Kościelnej w Siedlcach. Jest również profesorem w Katedrze Organów i Klawesynu warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Jako prezes Stowarzyszenia PRO MUSICA ORGANA popularyzuje organy i muzykę organową. Od 2017 r. pełni również funkcję rzeczoznawcy Ministra Kultury w zakresie zabytkowych i współczesnych instrumentów organowych.